Pagina's

dinsdag 18 oktober 2011

Jammie Jamie!

Afgelopen week was vrij druk (vandaar de blog-stilte). Gelukkig is er dan altijd nog het weekend waarin een mens kan ontspannen. Een goede manier van ontspannen is voor mij koken & daarna lekker eten. In de meeste gevallen lekker eten, soms mislukt het ook wel eens om 'lekker' te koken. 
 
Afgelopen zondag heb ik een recept gemaakt uit Jamie's kookrevolutie: kebabs van varkensvlees. Met wat aanpassingen (ik had geen rozemarijn in huis en mijn man blieft geen paddenstoelen) het gerecht gemaakt. Heel even was ik bang dat het mis zou gaan. Als de spiesjes gaar zijn moeten ze even uit de pan, olijfolie + citroensap + honing erover en 30 seconden terug in de pan. En ja, honing verbrand snel. Even was er lichte paniek(geur) maar dat was helemaal voorbij toen alles op het bord lag. Heerlijk eten. Ontspannen. Genieten.

En wat het nog leuker maakt? Lees ik vandaag de nieuwe Allerhande (nr. 10), staat ook een recept van Jamie in. Zweedse gehaktballen met saus en vruchtenjam. En laat ik daar net alles voor in huis hebben. Tot aan de echte-Ikea-Zweedse-vruchten-jam toe! 

Mede mogelijk gemaakt door de bibliotheek, C1000 & Jamie Oliver.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten