Pagina's

vrijdag 7 oktober 2011

Ongewenst

Vervelend of niet vervelend
Sinds donderdagavond volg ik een ongewenst eetprogramma. Misschien herkent iemand het 'dieet' op de foto van de oma's tips afdeling. Een geraspt appeltje en gekookt water. Pure noodzaak maar geen plaag, een geraspt appeltje is heerlijk. En als ik mijn geheugen moet geloven: ik kreeg dit alleen als mijn buik echt ziek was. Tja.. Je kan niet altijd alles hebben!  

Niet-wens
Het woord ongewenst vind ik bijzonder apart. Daarom wil ik het volgende graag met jullie delen. 
Een wens is een verlangen naar iets. Zo kun je bij het uitblazen van verjaardagskaarsjes of een vallende ster een wens doen. En een verlanglijstje wordt ook wel wensenlijstje genoemd. Alhoewel er veel ongewenste dingen zijn, zoals bijwerkingen, spam of onkruid, heb ik nog nooit gehoord van het woord nietwens of onwens.
Als een wens iets is wat je graag wil dan is een niet-wens het tegenovergestelde. Zou het woord ongewenst in de buurt komen van een verlangen naar iets wat je niet graag wilt..?  

Wenskaarten
Om nog maar door te gaan over wensen: het aantal wenskaarten van mijn postcrossing staat nu gelijk: 12 - 12. Ik heb evenveel kaarten ontvangen als dat er verstuurd zijn. Alhoewel er alweer 4 onderweg zijn: een kaart naar Maleisië, China, Rusland en USA. De kaart naar Rusland is al 14 dagen onderweg, de kaart naar China nog maar 4 dagen. Misschien kan ik eens een foto-collage maken van alle kaarten die ik tot nu toe gekregen heb, van de verste tot de grootste toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten