Pagina's

vrijdag 11 november 2011

Onkruid?


Een goede bezigheid in de herfst is het opruimen van bladeren. Even tussen schoolwerk en huishouden in naar buiten. De tuin knapt ervan op en ik volg gratis fitness in de buitenlucht. Bladeren, onkruid en alle dode zomerbloeiers verdwijnen in de container. Wat ik niet over mijn hart kan verkrijgen is het weghalen van mos.. Niks aan te doen want ik vind het fascinerend mooi spul en kan het soms goed gebruiken zoals vandaag.

Al een tijdje had ik een amaryllisbol in de keuken staan. Het doosje had ik 'in het zicht' gezet om de bol zo snel mogelijk te planten. Er zijn trouwens drie manieren om de bloem te laten bloeien: de bol planten in grond, de bol bedekken met mos of de bol gewoonweg neerzetten. Mijn goede voornemen stond er al een poosje en begon dus ook gewoon lekker op zichzelf uit te komen. Vanochtend kon ik er niet langer omheen, de steel was al bijna 10 cm lang.. Hup naar buiten en even knutselen.

Een uur hard werken in de tuin en als beloning binnen tien minuten een kadootje voor mezelf. Vrolijk bloempotje uit de kast, een amaryllisbol van €2, wat potgrond en gratis mos. Als alles goed gaat heb ik misschien op mijn verjaardag of met kerst een mooie bloem als tweede kado.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten