Pagina's

zaterdag 11 februari 2012

Geef mijn hoed terug!

Een Indiaas sprookje over een hoedenverkoper in het oerwoud. De kinderen vinden het een meesterlijk verhaal. De kar met hoeden valt om, alle hoeden vallen eruit. En de apen in het oerwoud pakken allemaal een hoed! Je begrijpt dat deze apen alles na-apen wat de hoedenverkoper doet: schreeuwen, stampvoeten, huilen en zijn hoed neergooien.
Als alle kinderen het verhaal kennen doen we het nog een keer maar dan in het echt! De kinderen zijn de apen met hun hoedjes-van-papier en apen de verkoper na. Om beurten mag iedereen de hoge, rode hoed op. We stampen, roepen om de hoeden en doen nog veel meer gekke dingen. Joef is blij als ze haar keel kan smeren met drinken en blij met de m&m's die zorgen voor volle monden (=rust)..


De pompom maakte ik vanochtend tussen de niesbuien door. Dit keer mezelf overtroffen door langer dan een uur (!) aan een fluffy-balletje te besteden. Toch denk ik dat ik net als schoonzus blij wordt van de pompom maker van Clover. Maar dan is natuurlijk wel het nostalgische gepeuter eraf.. Het is in ieder geval een lekker pluizige homp wol geworden waar ik wel om kan lachen. En ook al deed ik er een uur over, kon mij het schelen. Het was zo'n zaterdagochtend dat niets hoeft en alles mag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten