Pagina's

dinsdag 27 maart 2012

Een taart en een kadootje

Hoera!
Er is er een jarig! Mama maakte gister zelf een taart van Moskovisch meel (prachtige cakebodem wordt dat, aanrader!). De taart wordt open gesneden en het midden wordt bestreken met aardbeienjam en slagroom. De taart gaat weer op elkaar en wordt helemaal bestreken met slagroom. Hierdoor blijven de nougat stukjes goed plakken en ook het marsepein blijft gelijk liggen. Het marsepein kreeg ik voor mijn verjaardag en wordt weeral goed besteed (voor mijn tante maakte ik iets soortgelijks). Dit keer heb ik een handigheidje toegepast door het cijfer 6 uit te printen en uit te knippen. Dan is het nog maar een kwestie van uitsnijden uit de marsepein! De hartjesvorm is van de Ikea en de roosjes maakte ik zelf. Dit is niet lastig maar je moet wel oefenen. Wil je ook zoiets maken kijk dan op youtube bij marzipan rose.

Kado
Vanochtend vroeg begon ik aan het verjaardagskado. Ik wist van mama dat ze de knoopjes van fimo klei erg mooi vond. Dus voor haar maakte ik een grote, zwarte Zeeuwse knoop. Met als extra toevoeging een roze hartje achterop. Ik had nog een roze doosje waar ik drie pas gemaakte Jojo's opplakte. Tot slot een stempel 'with love' en het kado is klaar.  

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten