Pagina's

dinsdag 6 maart 2012

Voor haar



Vandaag een vrije dag dus volop de tijd voor iets nieuws. Tijdens het erg late ontbijt om kwart over 9 blader ik door het boek Zelf gemaakt!. Hierin staat een haarclipje met een vilten decoratie erop. En heel 'toevallig' heb ik clipjes liggen, van de Action inderdaad. Het donkerblauwe rondje op het witte speldje heb ik uit het boek nagemaakt. Toch vind ik dit niet de mooiste van het stel, mede omdat ik er veel werk aan had. Eerst twee rondjes vilt knippen, met een festonsteek omrijgen, opvullen met fyberfil en verder dicht rijgen. Daarna een knoopje erop en het rondje op het speldje bevestigen. De roosjes waren makkelijker want deze had ik al liggen (ik probeer de website te vinden waar de tutorial opstaat zodat jullie het ook kunnen maken). De elastiekjes en het vilt vond ik ook bij de action. Verder is het een kwestie van proberen met kleurtjes en vormen.

Het afwerken kost de meeste tijd maar ik vind dat het aardig gelukt is. Zo jullie kunnen zien op de tweede foto heb ik vilten rondjes in tegengestelde / dezelfde kleur of 'blaadjes' gebruikt ter afwerking. De roosjes heb ik met de hand aan het elastiekje of speldje bevestigd. Bij de elastiekjes naaide ik de bloempjes aan het 'ijzertje', op deze manier is dit gelijk handig weggewerkt! Daarna kun je het geheel afwerken met een klein rondje vilt o.i.d. die je als het ware 'blind' wegwerkt of met een rijgsteekje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten