Pagina's

woensdag 29 augustus 2012

Groen


De oogst is binnen. Vandaag hebben we in de groentetuin van mijn ouders veel fris groen binnengehaald. Er was een courgette bij van meer dan een kilo, als het zelfs niet meer dan twee kilo was! De andere groene toeters zijn een aantal korte, dikke komkommers die er in de verste verte niet uitzien als de perfecte, magere supermarktmodellen. Bijster veel verstand heb ik er niet van maar ik meen dat het een ander typetje is. Daarnaast was er nog sla, postelein, peterselie en een aantal paprika's.

Mijn eigen oogst daarentegen is iets minder groot en ook minder groen. Een kleine aanraking was genoeg voor de tomaat om spontaan op de grond te vallen. Dus ook hier is de eerste oogst binnen. Verder hoop ik heel erg dat wat nu nog niet is nog komt! De tomaten groeien allemaal prima en beginnen goed te kleuren. De paprika planten doen hier nog niet veel jammer genoeg. Maar zo lang de zon schijnt en er af en toe wat regen valt blijf ik hoop houden. Wie weet kook ik over een week een 'zelfvoorzienend' tomatensoepje met stukjes paprika en peterselie. Rode soep die helemaal biologisch-groen is, ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten