Pagina's

dinsdag 28 augustus 2012

Waar is dat feestje?

Al een tijdje geleden ontdekte ik een leuk ideetje op pinterest: zelfgemaakte figuur-taart-kaarsjes. Leuk om te maken voor een kinderfeestje en absoluut niet duur.


Voor de kaarsjes ging ik naar de Hema waar ik welgeteld 0,75 cent moest betalen. Voor de figuurtjes pakte ik dezelfde beestjes als voor de gepimpte jampotten van toen. Deze kwamen in mijn geval van de ruilwinkel dus kostenloos. Uit een busje spuitverf gebruik je nog een paar seconden verf. Verder pak je uit de schuur een hamer en een spijker.


Het spijkeren ging niet echt optimaal. Eerst doorboorde ik een stevige dinosaurus die geen problemen opleverde. Maar het volgende (feest)varken ging door zijn voorste hoeven en kon ik weggooien. Mijn methode om het kaarshoudertje in het figuurtje te krijgen was spijkeren, een spijker erin slaan en er weer uithalen. Daarna kun je het houdertje erin wringen.

Na het spijkeren heb ik twee van de drie beestjes geverfd. De dino werd zwart en het varken goudkleurig. Het olifantje heb ik zo gelaten voor de afwisseling. In totaal ben ik ongeveer een kwartiertje bezig geweest (inclusief droogtijd in de zon/wind). Dus een beetje turboklusser heeft binnen tien minuten een eigen beestje voor op de taart.
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten