Pagina's

dinsdag 23 oktober 2012

De ogen van een kind

De herfstvakantie is voorbij in Zeeland, de rust is terug op het azc overdag. De vrouwenclub was dit keer vanaf 13.00 dus waren er geen kinderen die kwamen storen. Twee niet schoolgaande kinderen en een gastkindje kwamen wel mee. Voor de activiteiten van de dag, een mok beschilderen met porseleinverf en een onderzetter naaien van vilt, had ik mijn kleine fototoestel meegenomen. Aan een moeder vroeg ik of ze een foto wilde maken, haar dochter keek met grote ogen en wilde ook. En dit zijn de resultaten als je een fototoestel uitleent aan een kind.


Het papier op de deur van de crèche, een tl-lamp, de kapstok, de schaduw van de fotografe, de beer, de speelplaats bij het gebouw, een brandslanglogo, twee geschilderde mokken, een vrouw op de club, de gang, je eigen crocs, het stopcontact, het aanzicht op het azc, een affiche (van Nederlandse les?) en de pompons.

Zelf vind ik het prachtig om te zien wat er allemaal op het memorykaartje stond toen ik thuiskwam. Ze heeft namelijk ook nog erg leuke foto's gemaakt van haar zusje en enkele vrouwen op de club die ik helaas niet met jullie mag delen. Zelf ben ik helemaal fan van de foto van haar eigen schaduw, hoe opmerkelijk voor een kind om daar een foto van te maken toch? En de 'kom op tijd' foto vind ik ook heerlijk. Als je goed kijkt zie je het fototoestel in haar handen. Wat een fijne kleine-kinder-kunst heeft het meisje hier afgeleverd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten