Pagina's

zaterdag 20 oktober 2012

Oh oh..

... den Haag! Twee treinkaartjes en een overnachting in een mooi hotel met ontbijt konden we niet laten schieten. Dus gisteren en vandaag verbleven wij in den Haag. Ons hotel was op tien minuutjes loopafstand van den Haag centraal station en ziet er van binnen mooier uit dan het van buiten doet vermoeden. Maar is dat ten slotte niet altijd zo met hotels in Nederland?

Aangezien de normale kamers nog niet schoon gemaakt zijn kunnen we, natuurlijk, kiezen voor een upgrade. Man is in een gekke bui en roept dat we dit gelijk moeten doen. Daardoor krijgen we een hele mooie kamer op de 9e verdieping waar we heel de dag / nacht kunnen genieten van het Haagse leven op het Spui. De kamer is schoon, ruim en de inrichting is super, er is zelfs een stortdouche (heerlijk!). Verder zijn er nog allerlei attente zaken in de kamer te ontdekken en krijgen we zelfs een lekker drankje, rode wijn voor ons, aangeboden.

In tegenstelling tot andere hotelgasten nemen wij geen limousine maar gaan we lopend door den Haag. Wat is er toch veel te zien in deze stad. Binnen enkele minuten lopen we door China town wat al een belevenis op zich is. In een oriëntaalse supermarkt koop ik wat kruiden en een glazen flesje sojasaus wat ik alleen maar koop om de uitstraling van de verpakking. De foto van het kleine winkeltje is in deze supermarkt gemaakt, voor mij is het een goede fimo inspiratie. De winkelmissie van die middag is geslaagd. Zowel man als ik zijn helemaal blij met onze aankopen. Ik heb maar liefst drie rokjes in een keer gekocht, een unicum als je het mij vraagt.

Na het bewonderen van het hotel, de stad en de binnenkant van onze ogen op een prima bed is er 'het ontbijt'. Net als het hotel is het ontbijt erg uitgebreid en luxe. Zelfs gebakken poffertjes en een kaasplank met diverse kazen staan klaar voor de gasten. Na zo een verrukkelijk ontbijt kunnen we er zeker tegenaan op de tweede den Haag dag waar het omniversum en een museum op de planning staan.

Het kiezen van een museum ging vrij vlot en er hoefden niet eens compromissen te worden gesloten. Vanochtend wandelden we over de lange Voorhout richting het Escher paleis.Wat een gebouw en wat een geniaal werk is hier te bewonderen. Het meest bekende werk van deze Nederlandse kunstenaar zijn de niet kloppende gebouwen of de visjes die overgaan in de vogeltjes. Toch ben ik zelf fan geworden van het werk Modderplas door het interessante beeld en een subtiel kleurgebruik, helemaal mooi. Dus ben je een keer in den Haag bezoek dan zeker het Escher paleis. Of kijk Into the wild in het Omniversum. Of wandel door China town. Of overnacht een keertje in het Mercure den Haag Central.