Pagina's

zaterdag 10 november 2012

Typisch zaterdag.. -zucht-

Was vouwen, was draaien, boodschap doen, was ophangen, stekje planten, mailtjes sturen, kransen maken, eten, naar het ambachtscentrum, boodschap doen, naar het azc, krans ophangen, blog maken, ga zo maar door.. Zaterdagen hebben er een handje van om voorbij te vliegen! En op een of andere manier ben ik ook veel trager dan andere dagen..

Eerst nog even snel eten maken (man is inmiddels al bezig, de schat). Daarna heerlijk ontspannen de zaterdagavond beginnen met een warme douche. Hard nodig aangezien ik vanmiddag net een glitterende kerstbal leek. Officieel stond ik niet ingeroosterd maar ik kon het niet laten even te gaan kijken. Net als mijn andere collega, die ook eigenlijk niet 'moest', stond ik even later mee te helpen. Goed dat we er waren aangezien er vanmiddag 22 stuiterende kinderen een fotolijstje kwamen versieren.

Stickers, plaatjes en heel veel glitters. Eerst zaten de glitters alleen op de fotolijstjes, toen ook op de handen (juf high five -> dan vliegen de glitters dus overal) en daarna zat alles en iedereen er onder. Soms zijn de kinderen schatjes en soms wil je ze achter het behang plakken zoals collega lief uitdrukte..

Hetzelfde voor zaterdagen. Soms zijn ze heerlijk ontspannen en rustig, soms loopt het over van de kleine dingetjes die je wil doen. Maar mijn krans hangt aan de voordeur, dat is in ieder geval gedaan. Wat mos om een strokrans gebonden, paar denne-appels en paddestoeletjes erop, lint eraan en klaar. Het is jammer dat ik er zelf weinig van kan genieten, we gebruiken de voordeur nooit, maar hopelijk vind de postbode het wat.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten