Pagina's

woensdag 30 januari 2013

Voornemend

Alweer een aantal dagen geen blogbericht.. Het lijkt wel alsof ik de laatste tijd minder tijd heb. Dit is niet het geval, ik ben gewoon meer bezig! Begin januari maakten we al goede voornemens maar echt doorzetten was er nog niet. Dus zijn we momenteel erg hard aan het voornemen. 

Gezonder leven
Om te werken aan lijf en leden zijn we op de gezonde tour. Man gaat twee à drie keer per week naar de sportschool, ikzelf een keer per week en af en toe probeer ik het zwembad in te duiken. Het gezonde koken is sinds maandag echt begonnen (afgelopen week door druktes te snel toegegeven aan ongezondere dingen..). Maandag Hollandse pot met rode kool en een inimini-tartaartje, vooral als je het kleine vleesje vergelijkt met een goed formaat gehaktbal. Dinsdag een dagje zonder vlees en dat doe ik het liefst met pasta. Ik maak de saus altijd zelf dus een uitje/knoflook fruiten, dan een blik pizza-tomaten erbij, poosje laten sudderen en daarna een hele courgette in stukjes in de pan. Na een duik in de koelkast kwam ik nog een half bekertje crème fraîche tegen dus hop daar ging de 'vleesvervanger'. Als laatste op smaak brengen met kruiden, zout en peper. En een lekker sausje dat het was..! Gezonde maaltijd geslaagd binnen 30 minuten, ook niet onbelangrijk.  
Vandaag voor het eerst aan de couscous. Ik had wel de makkelijke versie gekocht die je in kokend water of bouillon moest roeren. Weer lekker veel groente erdoor een een klein beetje vlees en dat was gezonde maaltijd nummer 3. De couscous beviel goed, het is weer eens wat anders, alleen zou ik het volgende week graag een keer in een (lauwwarme) salade willen proberen. De komende dagen zijn ook al 'ingepland'. Morgen bami en sperziebonen en hopelijk ook genoeg tijd voor het koken van een flinke pan gezonde snert voor de volgende dag. Met veel vlees. Een rookworst. -oops-  

Handvaardiger leven
Vandaag de smoking- of pakkaart gemaakt (foto volgt z.s.m.). Een snelle, makkelijke en toch hele leuke kaart om te sturen. Het enige wat ik nog mis zijn echte mannenkleuren en mannendessins op papier maar dat komt later wel. Aangezien er ook nog een voornemen is wat zuiniger leven heet. Mijn aankoop van vanmiddag in de Kreahoek was legaal aangezien ik vanochtend kaarten verkocht had. Een nieuwe Marianne design Craftable (CR1225) en een embossing folder met een Hollands tafereeltje. Zodra er resultaten van zijn laat ik het zien.

Voornemens te over.. 
Aan het voornemen goed-werk-afleveren wordt druk gewerkt. Thuis en op het asielzoekerscentrum druk bezig aan nieuwe plannen voor 2013. Aangezien we er allemaal vanuit gingen dat het azc dicht zou gaan staat er niets en dan ook niets op papier. Dus zoeken we per direct enthousiaste creatievelingen en / of nieuwe ideeën voor de invulling van onze workshops van de kids van 4 - 12 jaar en ook voor de jongeren van 12 - 18 jaar. 

Verder was er nog het voornemen van socialer leven. Afspraken gemaakt met vrienden en familie, rondgebeld en rondgemaild en geholpen op een koffie-ochtend van de kerk. De ik-doe-het-zelver voornemen is maar half gelukt alhoewel de badkamer nu weer helemaal in orde is. Dag schimmel, dag kunstwerk en hallo nieuw kunststof plafond. Nu de 'werkkamer' nog afmaken, de zolder opruimen, de auto onder handen nemen en de muur/plafond van de keuken aanpakken. Jammer is ook dat ik graag weer een nieuw kleurtje op de muur in de woonkamer wil. 

Nu is het tijd voor een erg lastige. Op tijd naar bed! Sinds maandag staat de wekker op 7.00 en sta ik binnen een half uur beneden. Dus laat naar bed doet de volgende dag best wel pijn. Vooral als het dan heel hard waait en regent. Maar morgenochtend gewoon op de fiets naar het werk. Ondanks de regen. Hoop ik. Misschien. Jawel. Oké. Beloofd. Om dan gelijk maar af te sluiten met de activerende spreuk van vandaag uit de Flow kalender:

In de haven is het schip veilig, maar dat is niet waarvoor het is gebouwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten