Pagina's

vrijdag 15 februari 2013

Yellow submarine


Reden voor een feestje geeft reden voor een taart. Met vrienden vieren we vanavond onze verjaardagen van en met elkaar. Door diverse redenen hebben we elkaars verjaardagsfeestjes gemist dus gaan we najaren. Omdat een verjaardag meestal gevierd wordt met taart ging ik vanochtend aan de slag. 

De taart van Moskovisch meel kwam weer prachtig uit de oven, ik heb het idee dat deze taarten niet kunnen mislukken. Inspiratie was op het vroege tijdstip nog niet aanwezig dus werd de taart bedekt met mijn favoriete kleur blauw. Aangezien het wel een zee-achtige kleur is bedankte ik vriend google voor de inspiratie die te vinden was met 'cake' en 'sea'. 

De krab heb ik, eerlijk is eerlijk, helemaal nagemaakt en de eigen inspiratie voor de rest kwam daarna vanzelf. Nu nog erg benieuwd naar de smaak! Alhoewel de vulling hetzelfde is als voorgaande keren, slagroom en aardbeienjam, heb ik iets geprobeerd met gelatine, light jam en slagroom zonder suiker. Later op de avond weet ik dus pas hoe het zit met de smaak van de taart!  


Door alles wat ik te doen had vergat ik rond me te kijken. Daardoor zag ik vanmiddag pas dat de seizoenenwisseling in mijn vensterbank al begonnen is. Lente met narcissen, blauwe en witte druifjes. Door hen ben ik gelijk de luizen affaire vergeten, lang leve vrolijke bloemen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten