Pagina's

zaterdag 20 april 2013

Tuinhuis


Beschamend lang geleden liet ik de gemaakte letters 'tuin' zien, het bericht is al van mei 2012. In het bericht valt te lezen dat ze toen al 'vorig jaar gezaagd zijn'. Kun je nagaan hoeveel tijd er nu overheen gegaan is voordat ze van zagen, verven en vernissen bij het onderdeel ophangen terecht kwamen. Die zomer nam ik nog de tijd om de letters enkele keren te vernissen (wat naar mijn idee niet zo goed gelukt is). Maar na de zomer lagen de letters nog steeds in het schuurtje te wachten. Daarna was het sneu om zulke vrolijke letters in een achteruitgaande tuin te hangen. Dus deze week had ik man gevraagd om de letters op te hangen. Vanmiddag heeft hij de letters en het huisje opgehangen, vrolijk word ik er van!  

Vanochtend heb ik in de vier kruidenbakken wat peterselie, rucola, tijm en radijsjes gezaaid. Ook heb ik nog een ander project wat van vorig jaar was 'blijven liggen' afgemaakt. Afgelopen zomer zaaide ik aardbeien en tomaten met zaadjes. De tomaatjes kwamen goed op en heb ik later van een bakje binnen naar de volle grond verhuisd. De aardbeien lieten weken op zich wachten en groeiden daarna heel langzaam. Vandaar dat ze, naast de oleander, op zolder mochten overwinteren. De oleander vond het niet erg om af en toe geen water te krijgen maar de aardbeien waren behoorlijk verlept. Dus in de hoop dat ze bijtrekken in de Hollandse frisse maar ook zonnige buitenlucht.. De bieslook en aalbes groeien prima nu en je ziet dat de rechtse clematis ook flink aan het groeien is. Komende week dinsdag naar de markt om meer kruiden toe te voegen aan de vier-vierkante-meter-collectie. 

Zoals ik al zei komen in de tuin allerlei zaken omhoog zoals de tulpen en narcissen. Het mini Magnolia boompje heeft ook al een paar knoppen en de klimhortensia groeit enorm. Waar ik me over verbaas zijn allerlei dood gewaande plantjes van vorig jaar die spontaan beginnen te groeien en te bloeien. Zo ontdekte ik in een pot aarde een heleboel leven. Ik weet niet meer wat er vorig jaar in de pot bloeide. Natuurlijk kan ik foto's terug kijken maar vooralsnog houd ik het als verrassing wat hier uit gaat komen. 


1 opmerking:

  1. Heerlijk he, de tuin zomer klaar maken! De letters fleuren het al lekker op, nu de bloemetjes nog! De letters die ik gebruikt heb voor de kaart waren een tijd geleden te koop bij de Kruidvat.

    BeantwoordenVerwijderen