Pagina's

maandag 22 april 2013

Zaaiend enthousiast




Een mini-tentenkamp in de vensterbank, een grote bloembak in de woonkamer en een bloembak in de trapkast. Allemaal in de hoop op lekkere basilicum en mooie bloemen. Op internet had ik al eens gezien dat er in eierdozen gezaaid werd. Nadat de zaadjes, in dit geval basilicum, gekiemd en gegroeid zijn kunnen ze met bakje en al in de grond gezet worden. Benieuwd of mijn tenten daar op gebouwd zijn, de bakjes raken al wat vochtig door de potgrond en het strakke elastiekje wat de folie op de plek houdt maakt het er niet beter op. Ook de uitkomst van de bloembakken duurt nog even. Voorlopig pappen en nathouden dan maar. 

Buiten was het weeral zo een vrolijke dag. Op zulke dagen word ik er zelfs blij van om de was buiten te hangen. Toen ik mijn verdwenen plantenschepje ging vervangen door een nieuwe versie kon ik het niet laten nog wat zaadjes mee te nemen. Twee kleine rijtjes bosui zijn er bijgekomen. De kiemzaadjes (taugée en ik had nog tuinkers) moeten nog even wachten totdat ik een kiempotje in elkaar heb gefrabriceerd. Zeven euro voor een glazen potje van amper 10 cm met een zeefje erin vond ik wat gortig. Hier zal vast een zelf-maak-methode voor zijn en anders verzin ik wel iets. 

Een ander ding om vrolijk van te worden zijn de violen in mijn voortuin. Hier heb ik niks voor hoeven doen! Plotseling was er een viooltje en zo staat de hele bak vol. Fantastisch dat de natuur zelf zijn werk doet en mij daar heel erg blij mee kan maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten