Pagina's

vrijdag 3 mei 2013

En dan maken wij muziek, muziek, muziek!


Er wordt muziek gemaakt! Op allerlei manieren van schudeitjes tot plastic bekertjes, als er geluid uitkomt of er een ritme mee gemaakt kan worden. Zes kinderen in de leeftijden van tien tot en met twaalf jaar mochten deze middag meedoen met de muziekproef. Reken maar dat de muziekjuf vaker gaat komen, ze vonden het prachtig.

Helaas kan ik geen geluidsfragmenten van het zingen van een liedje laten horen. Er zal vast een manier voor zijn maar het lukt zo snel even niet. Dus misschien voeg ik het later deze week nog bij. 


Het raden van een muziekinstrument in een muziekstuk is best lastig. Vooral als je de Nederlandse taal nog niet volledig onder de knie hebt. Toch zijn er leuke uitkomsten uitgekomen. Ik vraag me af hoe een echte biano klinkt of hoe je een flait bespeeld..  
 
Dan ga ik weer verder. Tassen inpakken en laatste dingen opruimen. Morgen begint de huizenruil met Brussel! We zijn allebei toe aan vakantie dus waarschijnlijk gaat het goed komen. Er is internet op ons nieuwe adres, ik probeer jullie op de hoogte te houden!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten