Pagina's

maandag 27 mei 2013

Meisjes-ijsjes


Gezonde voornemens thuis zorgen ervoor dat ik voor het zoete bakken een goed excuus moet hebben. Dus bakte ik afgelopen vrijdag niet voor onszelf maar voor de kinderen op het azc. Met de smoes dat het alweer de derde muziekles was bakte ik iets nieuws. 

Al eerder hadden de kinderen cupcakes gemaakt en ook cake gebakken in ijsbekertjes. Dit keer wilde ik het afmaken door er ook een toef ijs op te maken. Een spuitzak met cakemix zorgt ervoor dat je zonder te morsen ieder bekertje voor 3/4 gevuld krijgt. Daarna 20 minuten in de oven en je krijgt prachtige cakejes precies tot de rand van de koek.

Het 'ijs' maakte ik van klop-klop, iets wat ik nooit eerder gebruikt had. Het roze komt uit een potje rode kleurstof van de toko (wat je niet op je handen moet krijgen). Als slagroomvervanger vind ik de klop-klop niet zo vol en overdadig proeven, een goed alternatief. Wel wil ik volgende keer een zakje klop-fix toevoegen om meer stevigheid van de toeven te krijgen maar ik weet eerlijk gezegd niet of dit ook mogelijk is met klop-klop. 

Voor 24 ijsbekertjes gebruikte ik een pak cakemix en twee zakjes klop-klop. Voor grotere traktaties zou je ook 36 bekertjes kunnen nemen want er paste nog veel meer op het bakblik. Het ijs het liefst zo laat mogelijk erop spuiten, het vocht maakt het ijsbekertje zachter (na vier uur wachten was de koek zacht maar niet soppig geworden). Als leuke garnering kun je er nog confetti of hagels overheen strooien. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten