Pagina's

woensdag 23 oktober 2013

Stelletje koekenbakkers!


"En ik mocht met mijn handen in de pan en ik had hele vieze handen. In de ene koekjes moest pindakaas en chocola!"


"Toen moesten de koekjes in de koelkast en gingen we naar haar mama. Voor oom heb ik een kaart gemaakt voor zijn verloving."


"Hij kan het heel goed. Ik vind dat je wel leuke vormpjes kan maken!"

Kortom: een lekker middagje gezelligheid met mijn nichtje. Als liefhebbende tante haal je iets leuks uit de kast om beide partijen te vermaken. En geef toe: wat is er nou leuker dan lekker met je handen in een bloem/suiker/ei mengsel te roeren en te kneden? Alhoewel, hier heb ik weinig van kunnen genieten want zoals ze zelf zei: "Tante heeft eigenlijk niks gedaan hè?".

Toen de twee soorten deeg (zand- en pindakaaskoekjes) moesten opstijven hebben we eindelijk een pauze genomen. Daarna even naar mijn mama om wat hobby-spullen aan te leveren en zelf ook een kaartje te maken. Want de jongste oom van nichtje heeft zich verloofd en viert zaterdag een feestje heel ver weg. Aangezien ik de oom ook ken is het dubbelop waard om hier een hartelijke kaart voor te maken.

Thuisgekomen moest nicht zich even zelf vermaken aangezien ik het avondeten klaargemaakt heb. "We zeggen niet tegen oom dat we strikken eten en dan ziet hij dat ze verstopt zitten onder de broccoli!". Wat ik maar niet tegen haar gezegd heb is dat ik stiekem een ui en een paprika in de tomatensaus verstopt heb! Het voordeel van pastasaus, het maakt dingen onzichtbaar, hoera. 

Met het avondeten eenmaal in de oven konden we ein-de-lijk aan de koekjes gaan beginnen. Ze was al drie keer in de koelkast wezen kijken maar toen mocht het er eindelijk uit. Als manlief en oom van het werk thuiskomt blijkt hij een verscholen talent voor koekenbakker te hebben, hij maakt gekke gezichtjes en haar naam uit het deeg. Na heel lang vormpjes uitsteken en 'ik kneed nog even hoor' kunnen ze de oven in. Tijd om te zitten, wat uit te rusten en lekker te eten.

Na het eten is het toch wel fijn dat mama ze op komt halen. Want het is fijn om samen leuke dingen te doen maar het is ook wel fijn om met mijn dikke buik op de bank lekkere koekjes te eten. Nou ja. In plaats daarvan zit de dikke buik aan tafel een blog te typen. Maar.. wel met thee en lekkere koekjes!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten