Pagina's

vrijdag 11 oktober 2013

Van die lieve, zieke vogeltjes

Een oppasochtendje bij mijn zieke neefje (bijna 11) en nichtje (4). Absoluut geen opgave maar juist erg leuk om te doen. Het enige wat een beetje pijn deed is dat man met veel vermaak om kwart voor zes riep: "Kom je er ook uit schat?!". Maar ach, na een stevig ontbijt was ik klaar voor het serieuze werk. 

Dat het serieus werd was duidelijk. Met mijn neefje bedacht en opgezocht dat oma best een puzzelmat voor Sinterklaas kan vragen omdat die maar €9,99 zijn en dat heel handig is nu de oude computerkast weg is. Dus oma, bij deze weet je alvast wat je op je lijstje kunt zetten. Bovendien hebben we het Intertoys boek stevig doorgenomen en alle spellen eens onder de loep gelegd. Ten slotte kwamen we natuurlijk op het belang van echte Lego, nep is niks, en stiekem het liefst ook zoveel mogelijk Lego. Genieten zo een diep 1-op-1-gesprek over speelgoed en wensen, zulk soort dingen mag ik wel.


Als bedankje, wat niet nodig was maar ik ook niet graag afsloeg, kreeg ik een zelfgemaakt kado! En wie wordt er niet blij van zelfgemaakte kado's?! Afgelopen week had ik al gezien wat zwager 'even' nagemaakt had. Gezegend met twee rechterhanden maakte hij een klusvoorbeeld uit Landleven na, je kunt het voorbeeld hier nalezen op de website van het tijdschrift. Een gepimpte theepot voor de vogels in de tuin. Met een haakje waaraan het dekseltje bungelt en een haakje voor wat decoratie (een denneappel o.i.d.) of in de winter met een echte appel of vetbol! Enig toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten