Pagina's

woensdag 20 november 2013

Kraamkoek


Geen beschuit met muizen voor de gasten als het aan man ligt. Dus daarom had ik de afgelopen weken al gezocht naar alternatieven. Maar meisje kwam te vroeg dus niet uitgebreid de tijd voor cupcakes met een leuk marsepein vormpje erop, zelfgebakken koekjes met de naam in chocolade of roze bonbons.. Gelukkig zijn er altijd versies die minder veel tijd kosten en toch leuk eruit zien. De kraamverzorgster maakte de soesjes met glazuur en muisjes. Handig aangezien je ze maakt, terug in de vriezer doet en het benodigde aantal er voor die dag uithaalt. Een gast die de kleine kwam bewonderen nam de cupjes met hagel mee. Zelf pakte ik een gasaansteker, vlamde ik wat op een negerzoen en strooide met roze suikertjes. Op het schaaltje bij de andere zaken is het een vrolijk geheel toch? 

Van mijn tante kreeg ik van de echte bakker flikken van pure chocolade met muisjes. En excuses maar de visite mag hier alleen naar kijken.. Mama eet ze allemaal op!  

1 opmerking: