Pagina's

vrijdag 27 december 2013

De donkere dag na kerst

Thee met overgebleven taai-taaitjes, de inhoud van drie volle wasmachines te drogen op zolder, een wollen vest aan mijn lijf en dochterlief snurkend en piepend op haar rookworst-gevouwen-voedingskussen in de box. Zo kom ik de donkere, regenachtige dag na kerst wel door. Eigenlijk zijn er wat boodschappen die gehaald moeten worden maar het is zo fijn om het heerlijk rustig aan te doen. Het huishouden compenseren met een lange knuffel-sessie en de 'administratie' op de computer afwisselen met een spelletje op internet. En zo komt het dat ik om half 5 in de schemering aan het bloggen ben. Een slokje nemend van mijn zoveelste bak thee. Luisterend naar dochter die hoorbaar wakker wordt. Ik doe net alsof het vandaag 3e kerstdag is en de winkels gesloten zijn, die boodschappen komen wel en we improviseren wel wat. Nu even niks.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten