Pagina's

zaterdag 14 december 2013

Kerstmos



Een bosje bloemen is leuk, mooi en lief. Maar nog liever heb ik een bloem of plant waar je langer dan '2 bruin volkoren gesneden' plezier van hebt. De vensterbank was al een tijdje plantloos en was toe aan nieuw groen. 

Al eerder kreeg ik met kerst een windlicht of etaleerkast volgens de groenrijk folder. De kast is vrij smal om er bijvoorbeeld een aantal verschillende kaarsen in te zetten. Maar de folder bracht me op het idee om er een grote 'plantenbak' van te maken. Het gat in de bodem van de bak is ideaal om het snoer van lichtjes doorheen te doen. De mini-formaat kerststerretjes passen precies. Normaal ben ik niet zo van de kerststerren, ik heb vooral een hekel aan die grote rooie, maar deze felle kleintjes bevielen me wel. Het mos gaat over de potjes en draadjes heen. Zo is de vensterbank opeens opgeleukt en dat in nog geen halfuur tijd!

1 opmerking: