Pagina's

donderdag 10 april 2014

Gruzelementen-reep


Woensdagavond, 22.13. De dag tot zover was niet erg creatief. Vandaar dat ik enkele seconden later met mijn turbo-chef snijmachine stond te hakken: noten, gedroogde abrikozen en dadels. Voor de smaakvolle pit ging er ook nog verse gember bij. Wat kokosolie zorgde ervoor dat alles goed aan elkaar bleef plakken tot een soort koek. Even in de diepvries opstijven en daarna in de koelkast. Vanochtend geproefd en het is echt een power-koek! Geen idee waar ik de energie nog vandaan haalde op de late avond maar voor iedereen die ook wel wat energie kan gebruiken is deze 'koek' een aanrader. Een exact recept volgde ik niet, ik had de ingrediënten gezien op een bio-website en voegde alles ongeveer-plus-minus toe. De koek blijft wel wat los en ook wat kleffig, zie het meer als muesli-reep dan als brosse koek. De zoete dadels zorgen ervoor dat je geen extra suikers erbij hoeft te doen, het geheel smaakt smeuïg en zoet. Als je van lekker en gezond houdt is dit 10 minuten projectje wat voor jou!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten