Pagina's

donderdag 28 augustus 2014

trein - Tilburg - trein




Een dagkaart van de trein bijna 'over de datum' dus op het nippertje nog een dagje weggeweest. Eindstation Tilburg voor een bezoek aan het Textielmuseum en museum De Pont. Even mijn gedachten weer laten gaan over (oude) ambachten en (moderne) kunst. Het is fijn om zo te kunnen ronddwalen door de zalen, te kunnen genieten van interessante objecten of juist te gruwelen bij ander werk. Wat zaken scherp stellen en wat reflecteren, ik hou er wel van. 

De treinreis blijft natuurlijk ook een ervaring an sich. Ik heb me sowieso vermaakt met het lezen van de Flow maar ook het 'lezen' van alle verhalen om me heen vind ik prachtig. Op station Goes loopt een wat oudere dame rond die een ronddwarrelend zakdoekje in de vuilnisbak gooit en pratend tegen wie haar ook maar horen wil: "Ik hou niet van rommel. Dan ga ik wel in Napels wonen. Lekker warm." De vrolijke conducteur neemt de NS-irritatie gelijk weg (ja, ik had weer eens vertraging op beide trajecten). Hij controleert de ov-chipkaart van een student: "Wist je dat je in kan checken met deze dingen, een sensationele beleving. Je gaat langs een poortje, het zegt blieb en een goede reis!" 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten