Pagina's

woensdag 15 juli 2015

Plaatkoek, plakkoek en bolkoek

 
 
Op zijn werk is er op een locatie een afspraak voor een zogenaamde 'koekendag'. Iedereen komt een paar keer per jaar aan de beurt om te trakteren voor iets bij de koffie. Nu is het zo dat man morgen alweer zijn 31e verjaardag viert en is het extra leuk om dan aan de beurt te zijn voor koekendag. Toverde ik vorige keer nog twee taarten en een cake uit mijn oven, dit keer moest het iets zijn waardoor ik minder lang in de keuken hoefde te staan. Dus het werd een plaatcake met stukjes perzik en abrikozenjam glanslaagje en een plaatcake met aardbeien en grof gehakte pure chocola. Het ambitieuze plan om vanmiddag tijdens baksessie 2 het heerlijke appel-boterkoek-recept van mijn schoonmoeder te maken viel letterlijk en figuurlijk in het water. In de ochtend anderhalf uur in de keuken was meer dan genoeg, bovendien bleef het maar regenen en dochter maar slapen zodat ik het halen van een paar appels maar oversloeg. De meest snelle oplossing die ik kon bedenken was om een arretjescake en soesjes met (zelfgemaakte!) advocaat - slagroom vulling erbij te maken. Ik denk toch wel dat dit een mannetje of 30 van genoeg suikers zal voorzien om een dagje 'zoet' te zijn..

1 opmerking: